Doorgaan naar hoofdcontent

Haakpatroon drupje (makkie!!)






Wat heb je nodig:

- Haakkatoen Catania of Phildar in een hippe kleur               
- Stopnaald/borduurnaald
- Haaknaald 2,5mm
- vulling voor knuffels
- Veiligheidsoogjes 4mm zwart                                                            
- Borduurgaren zwart                                                                                 
- Sleutelringetje en ringetje om het label vast te maken
- Lederen label met leuke tekst (kun je bestellen via mijn facebookpagina, door te mailen naar    
  sjunbylinda@gmail.com of natuurlijk gewoon zelf maken, dat is nog leuker!

Gebruikte steken               vaste (v), halve vaste (hv) en losse (l)

Je begint in aan de onderkant van de drup, tussentijds opvullen met de vulling
Maak een magische ring                                               
T1      haak 7 vaste in de magische ring     (7v)                                                                             
T2      2 vaste in elke vaste                       (14v)
T3      2 vaste in elke 2e vaste                   (21v)
T4      2 vaste in elke 3e vaste                   (28v)
T5      2 vaste in elke 4e vaste                   (35v)

T6  t/m T10 35 vaste                               (35v)
          Let op bij T8 maak je een markering zodat je weet waar de oogjes moeten komen denk eraan de oogjes 
          tijdig te plaatsen als het te smal wordt lukt het niet meer

T11    *4 vaste, 2 vaste samenhaken* herhaal dit 5x en haak hierna nog 5 vaste   (30v)
T12     30v
T13     Haak elke 4e en 5e vaste samen                                                            (24v)
T14     Haak elke 3e en 4e vaste samen                                                            (18v)
T15     18v
T16     Haak elke 2e en 3e vaste samen                                                            (12v)
T17     12v
T18     *haak 4 vaste, de volgende 2e samen haken* (je doet dit 2x)                   (10v)
           Heb je nog gedacht aan het opvullen?
T19     10v
T20     10v
T21     Haak de 4e en 5e vaste samen zodat er 8 vaste overblijven                       (8v)
T22     Haak de laatste vaste (8v) 2 aan 2 samen, sluit met een halve vaste
T23     Haak met de draad die je nog niet heb afgeknipt 20 losse om een lus te maken, als je er geen 
           sleutelhanger van wilt maken hoeft dit niet.
-          Maak het einde goed vast en klaar is je drupje!!
-          Als laatste kun je nog het mondje borduren.

Super makkelijk toch? 
Je mag het patroontje gebruiken, mag druppels verkopen maar ik zou het erg leuk vinden als je nadat je mijn patroontje hebt gebruikt een link naar mijn blog plaatst of naar mijn Facebook pagina Sjun! by Linda
Mochten er onduidelijkheden of andere vragen zijn over dit patroontje, graag even bericht!


Hartelijk dank en veel plezier met drupje!  

Linda

Reacties

sandra_w zei…
Superleuk! Dank je wel voor het patroontje!
Marion zei…
Leukkkkkkkkk, bedankt voor het patroon.
Renate zei…
Dank je wel voor het patroon van Drupje!! Wat een droppie ;)

Populaire posts van deze blog

Feest!!

Bijna is het feest...

Schooljaar afgelopen (dank je wel juf/meester) of geslaagd?

Daarom maakte ik deze leuk juf-meester-geslaagd kadootjes.




De mini en midi potjes kun je zelf vullen met snoep, geld of ballonnen voor een top feest!
Heel leuk in de mini potjes is het om je kind een wens voor de juf of meester te laten schrijven. Naderhand kan hier een leuk theelichtje in (doe om je theelicht wat masking tape voor een origineel waxine kaarsje).



Op de deksel kun je een bijgeleverd stickertje plakken of je schrijft er zelf iets op met bijvoorbeeld een watervaste stift! Al krijgt de juf of meester 10 van deze potjes, het blijft altijd origineel.

Uiteraard zijn dit voorbeelden en kan de tekst aangepast worden naar jou eigen unieke tekst!

De potjes zijn voedsel veilig dus je kunt er snoep of andere lekkere (zelfgemaakte) koekjes instoppen. Je kunt ze bv vullen met die lekkere merci chocolaatjes, drop (het zit erop), spek (SPEKtaculair schooljaar) of wat jij zelf bedenkt!



Natuurlijk kan ik he…

Leren Labels

Onlangs had ik een leuke mailwisseling met de in mijn ogen ontwerpster van de leren labels. Na het eerste contact (lang geleden ;) over de voortzetting van leren labels maken (toen zij stopte) hadden we duidelijk een mis communicatie. Aangezien ze nu ook door het hele land worden verkocht en genoeg creatievelingen ze ook zelf maken mogen de mijne ook online en gewoon verkocht worden! Natuurlijk ga ik anderen niet onder de veren schieten aangezien ik altijd vind dat je elkaar dingen moet gunnen (jaja die gun-factor is heel belangrijk in het leven), hanteer ik de gewone prijzen. Natuurlijk komt er binnenkort ook weer een nieuwe actie, deze keer met leren labels!! Mocht je er al gebruik van willen maken of info willen, stuur met dan via facebook een pb-tje of stuur een mailtje naar sjunbylinda@gmail.com.

Per 20 februari 2016 zijn enkel nog gestempelde (stempelinkt) labels verkrijgen en de labeltjes met een ster, handmade logo, of uitgestanst hart verkrijgbaar..
Er zullen wel nog labels via…