Doorgaan naar hoofdcontent

Haken is hip!

Haken is helemaal hip op het moment, iedereen haakt, naja iedereen?
Heel vaak krijg ik de vraag of ik geen haakworkshops geef (jawel!), nog vaker krijg ik gevraagd of ik iemand wil leren haken, natuurlijk!


Op een zonnige zomeravond ben ik op visite geweest bij Marjo van Harlekino, het was zo gezellig dat we uiteindelijk onze gehaakte poncho moesten omslaan om niet te bevriezen. Onder het genot van een lekker kopje rooibos thee brainstormen we over plannen die we beide hadden in de toekomst. We wisten van te voren niet dat we op één lijn zaten en wat eigenlijk de opzet van onze date was weet ik al niet meer. Het kwam erop neer dat we beide met het idee liepen om haakworkshops te geven. Het grote gros in het zuidelijkste puntje van Nederland kan echter niet haken, daar moest verandering in komen.. Langzaamaan werden we heeeel enthousiast en dat zijn we nog steeds.

Een paar weken geleden zaten we weer aan de thee en maakte we onze plannen concreet. Om een lang verhaal kort te maken. Marjo en ik gaan inloopdagen organiseren, of ja, zij en Jeroen organiseren, ik haak mee ;)

Op hun site (klik hier) kun je de agenda vinden wanneer deze dagen gepland zijn, maar ook op deze blog onder het kopje Haken inloopdagen kun je informatie vinden. Het is ook handig hun facebookpagina te liken zodat je van alle ins en outs op de hoogte bent en blijft!

Je kunt op deze dagen gewoon de winkel binnen lopen en plaatsnemen op een vrij stoeltje waarna wij je helpen om je eerste kleine haakwerkje te maken. Natuurlijk zijn ook gevorderden welkom, het kost helemaal niets -beetje inspanning- en gezelligheid staat voorop!



Je krijgt een haaknaald in bruikleen en voor het kleine projectje mag je het garen van de tafel gebruiken. Na afloop ben je waarschijnlijk besmet met het haakvirus en kun je nog shoppen in de gezellige winkel.En misschien wil je meteen inschrijven voor een workshop haken?

Boek je tegelijk een workshop bij Sjun! krijg je op deze inloop dagen 10% korting van Sjun! op de geboekte workshop EN je krijgt een kleinigheidje voor op je haakwerkje, daarbij geldt wel dat je haakwerkje af is!

Dus wat wil je nog meer? De eerste inloopdag is op zaterdag 3 oktober a.s. in de winkel van Harlekino!

Ik zie je dan!

Linda

 




Reacties

Renate zei…
Hee, wat een superleuk initiatief van jullie!!!
Ik weet het allang hoor: Haken is inderdaad HIP!!
Liefs van Renate
Ja! jij was er nog eerder mee bezig dan ik.. Nu maar hopen dat we meer enthousiastelingen krijgen!

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon drupje (makkie!!)

Wat heb je nodig: - Haakkatoen Catania of Phildar in een hippe kleur                 - Stopnaald/borduurnaald - Haaknaald 2,5mm - vulling voor knuffels - Veiligheidsoogjes 4mm zwart                                                              - Borduurgaren zwart                                                                                   - Sleutelringetje en ringetje om het label vast te maken - Lederen label met leuke tekst (kun je bestellen via mijn facebookpagina , door te mailen naar       sjunbylinda@gmail.com of natuurlijk gewoon zelf maken, dat is nog leuker! Gebruikte steken                vaste (v), halve vaste (hv) en losse (l) Je begint in aan de onderkant van de drup, tussentijds opvullen met de vulling Maak een magische ring                                                T1      haak 7 vaste in de magische ring      (7v)                                                   

Carnaval

Al enkele jaren maak ik alaafies, leuke driekleurige slingers met het woord ALAAF erop, zie  hier . De variant met 5 vlaggetjes kost € 11,11 (hoe toepasselijk) en kan jaren mee, dit jaar zijn de eerste alweer de deur uit. Met kerst maakte ik theelichtjes die ik op pinterest had gezien, maar nu wilde ik theelichtjes hebben die ik kon verkopen dus maakte ik deze zelf, wat een werk ;) Een plaatje tekenen en kiezen is één ding, maar iets van jezelf ervan maken, iets unieks, dat jij zelf ontworpen hebt is een ander ding. Een lieve vriendin tekende clowntjes voor mij, helaas kon ik deze niet bewerken, maar uiteindelijk heb ik een alternatief gevonden en nadat ik dat helemaal naar mijn wens had waren we weer een paar daagjes verder. De bovenste foto is zonder kaars, de 2e overdag met kaars en de 3e 's avonds met kaars. Ze worden naarmate de dag vordert dus steeds guitiger. Je kunt ze per stuk bestellen voor € 2,95 per stuk of per set van drie voor € 8,50. Natuurlijk, en d

Tutorial gehaakt broekrandje

Jeetje het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven, daarvoor zijn diverse redenen. Eentje daarvan is dat mijn mama enkele weken geleden is opgenomen in het ziekenhuis, waar ze eerst op de IC heeft gelegen en later op de longafdeling. Nog steeds is ze niet thuis en haar vooruitzichten zijn op dit moment zeer slecht. Dat was bekend maar het is en blijft mijn mama, waar ik heel graag voor wil zorgen, net als zij voor mij heeft gedaan en die ik net als vele anderen nog niet kan missen, gelukkig denkt ze er zelf ook zo over, dus mama als je dit leest "blief vechte, ig hot va dig". Er zijn nog een hoop andere redenen, om het kort samen te vatten is mijn leven op dit moment een puinhoop. Maar door positief te blijven probeer ik alle dingen aan te pakken en op te lossen en of dat lukt, dat zien we later wel. Een tutorial maken staat al een hele tijd op mijn bucket list, niet dat ik een bucket list heb, maar toch. Wat jaartjes geleden, we gaan het nu ech