Doorgaan naar hoofdcontent

Jaaroverzicht voor mijn haakvriendinnetjes

Er is weer een jaar voorbij, naja een jaar... Op mijn werk is net als bijvoorbeeld de schoolvakantie 1x per jaar grote vakantie (lees: bouwvak - verplicht vrij - hoofdprijs voor vakanties betalen) dat soort vakantie.

Die vakantie staat vol goede voornemens. Dit jaar had ik het volgende op de planning staan:
- nieuwe workshops uitwerken
- leuke dingen doen met de kinders
- hele huis poetsen
- berging opruimen
- afspreken met vrienden die ik veel te weinig zie
- beginnen met mijn cursus handlettering
- boeken lezen
- haken, freubelen
- een beeld maken voor op het graf van mama
- powertexen

Joh! Wat had ik ideetjes en illusies zo blijkt achteraf. En dit is nog niet de hele lijst. Ik heb zelf het geldmonstertje voor de babyborrel waar ik morgen naar toe moet nog niet afgekregen. Ik schaam me dood. Anyway, ik heb een leuke kerst workshop voor kinderen, iets voor volwassenen en nog veel meer (moet het alleen nog even uitwerken).

Het jaar is dus voorbij en ik realiseerde me net dat ik ook al een jaar bij Harlekino present ben op de haak inloop dagen. Morgen gaan ze (ja ze, want ik moet dus naar die babyborrel) beginnen aan een nieuwe deken, zooooo leuk. Maar ikke niet, omdat ik geen mens ben voor grote projecten (geen geduld, geen tijd en geen zin). Ik mag ondanks dat toch blijven van Marjo en Jeroen -jippie!!-

Vorig jaar bouwvak zat ik bij Marjo thuis in hun prachtige tuin met een kopje thee. We maakten grote plannen over workshops en haken. Ik wilde thuis powertex en andere workshops gaan geven maar wilde hun niet in het vaarwater rijden en zo zijn we uiteindelijk tot een samenwerking gekomen. Op een mooie dag zaten we weer bij elkaar en besloten we dat ik de haak inloop dagen bij hun mocht doen. Zo gaaf.. Er zijn mensen gekomen die we na een paar keer niet meer zagen helaas, maar die ik wel op weg hielp met hun nieuwe passie haken, er zijn vooral veel blijvertjes zoals Maria, zij was er vanaf het begin bij. Een schat van een mens, ik heb haar echt in mijn hart gesloten. En ook al zijn het veelal mensen die toch wat ouder zijn dan ik, ik mag ze stuk voor stuk heel erg graag. Het is echt een vriendinnen clubje geworden, morgen gaan we na het haken borrelen, zo onwijs gezellig! Ik ga alleen borrelen ;)
Mia is een dametje van 80+ laatst was ze jarig en ik was er niet, ze wilde een knuffel, ben ik haar even gaan knuffelen. Riet een lieverd, echt mijn vriendinnetje, Angelique en Patricia zooo onwijs grappig altijd -droge humor love it-! Martha en Monique twee BFF's zo leuk die twee samen, Stef die ook af en toe inloopt voor de nodige humor, nog een Monique die regelmatig aanschuift. Ooooh ik vergeet vast iemand.. En dan last but not least Marjo mijn steun en toeverlaat, ik ook voor haar
hoor ;) samen creativiteit de kans geven en samen werken aan een toekomst. En Claudine, Lisanne en Jeroen die winkel draaiende houden en hielden als wij zaten te haken ook drie toppertjes!

Je kan nog altijd inlopen hoor! Er zijn ook andere dingen die we kunnen haken ;)


Hierbij het geldmonstertje dat nog niet af is, het patroontje vond ik hier
Morgen als eerste maar afmaken.

Liefs,
Linda

Reacties

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon drupje (makkie!!)

Wat heb je nodig: - Haakkatoen Catania of Phildar in een hippe kleur                 - Stopnaald/borduurnaald - Haaknaald 2,5mm - vulling voor knuffels - Veiligheidsoogjes 4mm zwart                                                              - Borduurgaren zwart                                                                                   - Sleutelringetje en ringetje om het label vast te maken - Lederen label met leuke tekst (kun je bestellen via mijn facebookpagina , door te mailen naar       sjunbylinda@gmail.com of natuurlijk gewoon zelf maken, dat is nog leuker! Gebruikte steken                vaste (v), halve vaste (hv) en losse (l) Je begint in aan de onderkant van de drup, tussentijds opvullen met de vulling Maak een magische ring                                                T1      haak 7 vaste in de magische ring      (7v)                                                   

Carnaval

Al enkele jaren maak ik alaafies, leuke driekleurige slingers met het woord ALAAF erop, zie  hier . De variant met 5 vlaggetjes kost € 11,11 (hoe toepasselijk) en kan jaren mee, dit jaar zijn de eerste alweer de deur uit. Met kerst maakte ik theelichtjes die ik op pinterest had gezien, maar nu wilde ik theelichtjes hebben die ik kon verkopen dus maakte ik deze zelf, wat een werk ;) Een plaatje tekenen en kiezen is één ding, maar iets van jezelf ervan maken, iets unieks, dat jij zelf ontworpen hebt is een ander ding. Een lieve vriendin tekende clowntjes voor mij, helaas kon ik deze niet bewerken, maar uiteindelijk heb ik een alternatief gevonden en nadat ik dat helemaal naar mijn wens had waren we weer een paar daagjes verder. De bovenste foto is zonder kaars, de 2e overdag met kaars en de 3e 's avonds met kaars. Ze worden naarmate de dag vordert dus steeds guitiger. Je kunt ze per stuk bestellen voor € 2,95 per stuk of per set van drie voor € 8,50. Natuurlijk, en d

Tutorial gehaakt broekrandje

Jeetje het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven, daarvoor zijn diverse redenen. Eentje daarvan is dat mijn mama enkele weken geleden is opgenomen in het ziekenhuis, waar ze eerst op de IC heeft gelegen en later op de longafdeling. Nog steeds is ze niet thuis en haar vooruitzichten zijn op dit moment zeer slecht. Dat was bekend maar het is en blijft mijn mama, waar ik heel graag voor wil zorgen, net als zij voor mij heeft gedaan en die ik net als vele anderen nog niet kan missen, gelukkig denkt ze er zelf ook zo over, dus mama als je dit leest "blief vechte, ig hot va dig". Er zijn nog een hoop andere redenen, om het kort samen te vatten is mijn leven op dit moment een puinhoop. Maar door positief te blijven probeer ik alle dingen aan te pakken en op te lossen en of dat lukt, dat zien we later wel. Een tutorial maken staat al een hele tijd op mijn bucket list, niet dat ik een bucket list heb, maar toch. Wat jaartjes geleden, we gaan het nu ech