Doorgaan naar hoofdcontent

Lichtpuntje

Ik ben boos op mezelf, boos omdat ik zo naïef ben. Toen moeders nog leefde en we spraken over Sjun! zei ze vaker, "ik heb je geleerd om eerlijk te zijn en mensen te helpen, maar soms moet je wat minder goedgelovig zijn en kiezen voor je eigen geluk".  Ik vond dat laatste niet goedgelovig, ik was het er ondanks dat ik al heel wat levenservaring had, niet mee eens. Een andere wijze vrouw in mijn leven zei "die goed doet, goed ontmoet", en daarvan was ik meer overtuigd, dat was toch zo?
Als ik mensen hielp en goed behandelde zouden ze hetzelfde met mij zouden doen. Zo werkt dat toch?

Nu wat jaartjes later, moet ik haar toch alweer gelijk geven. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Mensen denken vooral al zichzelf. Ik stuurde laatst iemand door naar een collega (of zal ik het maar gewoon concurrent noemen?) en.... weg klant.. 
Deze week had ik contact met mensen waarvoor en waarmee ik veel (samen) heb gedaan, ik dacht in de trant van "voor het leven" en "samen staan we sterk", helaas... Niet meer nodig? Hop! In de prullenmand. Zo doen we dat toch met "spullen" die we niet meer nodig hebben.

Als ik iets maak dat een tikkeltje op iets van iemand anders lijkt, heb ik al een boze mail, blabla..  Als ik iemand, die ik vertrouw, een idee vertel en ik het later terug vind op de site van diegene, dan mag dat gewoon, maar eigenlijk is dat dan toch ook niet eerlijk? Vertrouwen beschamen is toch ook not done in vriendschap. Ik ben er niet boos over (behalve op mezelf), wel ontzettend verdrietig.

Anyway. Ik denk aan mama, was je nog maar hier, dan kon ik je alles even vertellen en luisterde jij, sloeg en arm om me heen en zei (ondanks ik al een grote meid ben), "ut kump wel good kindje, blief digzelf". En dat is wat ik wil, mezelf blijven, gewoon doorgaan waar ik mee bezig ben en me vanaf nu minder druk maken over "kan ik dat wel maken", want een mailtje van iemand anders, of ik ergens problemen mee heb, zal ik nooit krijgen. Hoeft ook niet, want als ik het al krijg en er positief op antwoord, wordt het toch gepresenteerd als hun eigen idee, dus wat schiet ik ermee op?
Leven en laten leven. Dus op dezelfde voet verder, mensen vertrouwen totdat het tegendeel bewezen is, me misschien wat minder druk maken over "kan dat wel", dan kom ik een stuk verder.
Bedankt vriendin M voor het inzicht <3

Om mijn goede voornemens voort te zetten (minder reclame voor anderen en meer voor mezelf)......
Ik bestelde laatst deze leuke lichtbak bij Eigen Houtje, daar kun je een workshop volgen om deze te maken in diverse kleuren. Het heeft een matching naam met mijn theelichtpotjes namelijk LICHTPUNTJE. Zo kun je het makkelijk opzoeken ;)

Ik maakte er mijn eigen lichtpuntjes bij, helemaal Sjun! style. En woorden die ik toepasselijk vind in mijn leven: shine, sparkle en dream.

De lichtbak kun je maken bij Eigen Houtje in Simpelveld.

Met het vosje ;) de lichtpuntjes kun je bestellen, het vosje niet 

Fijne dag!

Linda



Reacties

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon drupje (makkie!!)

Wat heb je nodig: - Haakkatoen Catania of Phildar in een hippe kleur                 - Stopnaald/borduurnaald - Haaknaald 2,5mm - vulling voor knuffels - Veiligheidsoogjes 4mm zwart                                                              - Borduurgaren zwart                                                                                   - Sleutelringetje en ringetje om het label vast te maken - Lederen label met leuke tekst (kun je bestellen via mijn facebookpagina , door te mailen naar       sjunbylinda@gmail.com of natuurlijk gewoon zelf maken, dat is nog leuker! Gebruikte steken                vaste (v), halve vaste (hv) en losse (l) Je begint in aan de onderkant van de drup, tussentijds opvullen met de vulling Maak een magische ring                                                T1      haak 7 vaste in de magische ring      (7v)                                                   

Carnaval

Al enkele jaren maak ik alaafies, leuke driekleurige slingers met het woord ALAAF erop, zie  hier . De variant met 5 vlaggetjes kost € 11,11 (hoe toepasselijk) en kan jaren mee, dit jaar zijn de eerste alweer de deur uit. Met kerst maakte ik theelichtjes die ik op pinterest had gezien, maar nu wilde ik theelichtjes hebben die ik kon verkopen dus maakte ik deze zelf, wat een werk ;) Een plaatje tekenen en kiezen is één ding, maar iets van jezelf ervan maken, iets unieks, dat jij zelf ontworpen hebt is een ander ding. Een lieve vriendin tekende clowntjes voor mij, helaas kon ik deze niet bewerken, maar uiteindelijk heb ik een alternatief gevonden en nadat ik dat helemaal naar mijn wens had waren we weer een paar daagjes verder. De bovenste foto is zonder kaars, de 2e overdag met kaars en de 3e 's avonds met kaars. Ze worden naarmate de dag vordert dus steeds guitiger. Je kunt ze per stuk bestellen voor € 2,95 per stuk of per set van drie voor € 8,50. Natuurlijk, en d

Tutorial gehaakt broekrandje

Jeetje het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven, daarvoor zijn diverse redenen. Eentje daarvan is dat mijn mama enkele weken geleden is opgenomen in het ziekenhuis, waar ze eerst op de IC heeft gelegen en later op de longafdeling. Nog steeds is ze niet thuis en haar vooruitzichten zijn op dit moment zeer slecht. Dat was bekend maar het is en blijft mijn mama, waar ik heel graag voor wil zorgen, net als zij voor mij heeft gedaan en die ik net als vele anderen nog niet kan missen, gelukkig denkt ze er zelf ook zo over, dus mama als je dit leest "blief vechte, ig hot va dig". Er zijn nog een hoop andere redenen, om het kort samen te vatten is mijn leven op dit moment een puinhoop. Maar door positief te blijven probeer ik alle dingen aan te pakken en op te lossen en of dat lukt, dat zien we later wel. Een tutorial maken staat al een hele tijd op mijn bucket list, niet dat ik een bucket list heb, maar toch. Wat jaartjes geleden, we gaan het nu ech