Doorgaan naar hoofdcontent

Labels

Ik ben helemaal into labels, knoopjes. lintjes en dat soort flauwekul *zoals mijn vader het altijd noemt*.
Je kan er nooit genoeg van hebben.

Nu ben ik zo'n typje, morgen besteld-eergisteren in huis. Aangezien ik ook alle mijn spullen zelf met de hand maak *jaja ook met een naaimachine natuurlijk* weet ik dat het in de praktijk net even iets anders werkt. Dingen die ergens op de plank liggen kunnen best dezelfde dag op de post, althans zo redeneer ik, maar handgemaakt duurt langer, je hebt er wat extra werk mee, er gaat weleens wat mis en het enige wat je wilt is een tevreden klant.

Ook met de leren rondjes die ik bestelde bij Mez11, kon het met niet snel genoeg gaan, toch heb ik mezelf deze keer weten te bedwingen om niet al na een dag een PB te sturen. Gelukkig maar want zodra ze arriveerden bleken ze het geld weer meer dan waard. Ze kosten € 1,00 per stuk en je kunt ze bestellen via haar blog waarop ook haar facebook pagina staat, ze heeft altijd leuke win acties en binnenkort komt ze met iets heel nieuws!

Deze kun je bestellen bij Mez11, zijn ze niet leuk?

Er zijn twee kleuren verkrijgbaar cognac en naturel alles echt leer. Ik liet het aan Joyce *de eigenaresse* over om te beslissen wat erop kwam, ik ze gaan gebruiken voor een workshop die op mijn W.I.P. lijstje staat.

Nu hoor ik je al denken maar die labels maak je zelf toch ook? Klopt! Alleen maak ik geen ronde labeltjes, de rechte labels zijn al zoveel te kopen op internet dat het verder niet meer zo spannend is, de ronde heb ik niet gezien, dus die zijn (nog) nieuw! Die bestel ik dus braaf bij Mez11. Zij heeft trouwens ook zo'n TE leuke afbeeldingen voor erop.
Het grappige is dat toen onze hof-leverancier Nicollie stopte met het maken/verkopen van de labels, Joyce en ik hetzelfde plan hadden, namelijk ook die labels te gaan fabriceren voor aan de haakwerkjes, daarvoor worden ze het meeste gebruikt, al gebruik ik ze vooral voor andere dingen aangezien haken bij mij op een laag pitje staat.
een voorbeeldje, gemaakt voor mij moeder
Het grootste verschil was dat Joyce de materialen in huis had om met de productie aan de gang te gaan en ik (nog) niet. Joyce en ik hebben meer gemeen, we hebben hetzelfde beroep, naaien en haken graag, zijn een jongensmama, in de dezelfde leeftijd, dat schept een band ;)

Toch liet het met niet met rust, ik wilde ze zelf ook kunnen maken, maar eerst moest ik op zoek naar een ander lettertype, toen ik dat gevonden had bleek het weer niet verkrijgbaar in Nederland. Maar... de aanhouder wint. Iets letterlijk kopieëren is niet mijn ding, al is dat heel moelijk in de creatieve wereld, er is altijd wel iets of iemand die hetzelfde doet of maakt. Maar zolang je respect hebt voor elkaar werk moet dat kunnen.

Test - labeltjes
Als ik een werkje af heb wil ik mijn eigen label maken om eraan te hangen of erop te maken, ik wil er niet standaard Sjun! op hebben staan. Zoals het Forever Friend beertje naar een patroon van Kristel Droog dat je hier kunt bestellen, waarmee ik bezig ben voor een klein meisje *al denk ik dat haar mama het op dit moment beter kan gebruiken*, daar moet toch zeker een label op maar HAAR naam? Het is haar beertje, niet dat van Sjun! En op de beertjes voor mijn zoontjes moet toch zeker ook een label met hun naam? Dat mama het gemaakt heeft, verteld voor de jongste, ook zonder label wel aan de hele wereld.

Ondanks ik het er niet eens mee was,moest het label in het midden

De leuke sleutelhangers zoals hieronder en de bandjes die later op dit blog en mijn facebookpagina Sjun! by Linda komen te staan kun je bestellen, uiteraard niet met mijn naam, maar met je eigen naam of tekst! En natuurlijk ook in heel veel andere kleuren dan alleen turkoois.




Voor vaderdag heb ik ook een heel kunstwerk gemaakt *uhm mijn zonen hebben een kunstwerk voor papa gemaakt met leren labels en verf enzo*, zowel met plak vinyl voor opa en een kussen voor mijn eigen vader.


De huisjes zijn ook te bestellen, niet zoals hierboven deze zijn geknutseld door de kinderen ;)
Wel met leren bandjes, bewerkt met powertex, met een vinyl tekst. Tof he?

Fijne vaderdag!

Linda




Reacties

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon drupje (makkie!!)

Wat heb je nodig: - Haakkatoen Catania of Phildar in een hippe kleur                 - Stopnaald/borduurnaald - Haaknaald 2,5mm - vulling voor knuffels - Veiligheidsoogjes 4mm zwart                                                              - Borduurgaren zwart                                                                                   - Sleutelringetje en ringetje om het label vast te maken - Lederen label met leuke tekst (kun je bestellen via mijn facebookpagina , door te mailen naar       sjunbylinda@gmail.com of natuurlijk gewoon zelf maken, dat is nog leuker! Gebruikte steken                vaste (v), halve vaste (hv) en losse (l) Je begint in aan de onderkant van de drup, tussentijds opvullen met de vulling Maak een magische ring                                                T1      haak 7 vaste in de magische ring      (7v)                                                   

Carnaval

Al enkele jaren maak ik alaafies, leuke driekleurige slingers met het woord ALAAF erop, zie  hier . De variant met 5 vlaggetjes kost € 11,11 (hoe toepasselijk) en kan jaren mee, dit jaar zijn de eerste alweer de deur uit. Met kerst maakte ik theelichtjes die ik op pinterest had gezien, maar nu wilde ik theelichtjes hebben die ik kon verkopen dus maakte ik deze zelf, wat een werk ;) Een plaatje tekenen en kiezen is één ding, maar iets van jezelf ervan maken, iets unieks, dat jij zelf ontworpen hebt is een ander ding. Een lieve vriendin tekende clowntjes voor mij, helaas kon ik deze niet bewerken, maar uiteindelijk heb ik een alternatief gevonden en nadat ik dat helemaal naar mijn wens had waren we weer een paar daagjes verder. De bovenste foto is zonder kaars, de 2e overdag met kaars en de 3e 's avonds met kaars. Ze worden naarmate de dag vordert dus steeds guitiger. Je kunt ze per stuk bestellen voor € 2,95 per stuk of per set van drie voor € 8,50. Natuurlijk, en d

Tutorial gehaakt broekrandje

Jeetje het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven, daarvoor zijn diverse redenen. Eentje daarvan is dat mijn mama enkele weken geleden is opgenomen in het ziekenhuis, waar ze eerst op de IC heeft gelegen en later op de longafdeling. Nog steeds is ze niet thuis en haar vooruitzichten zijn op dit moment zeer slecht. Dat was bekend maar het is en blijft mijn mama, waar ik heel graag voor wil zorgen, net als zij voor mij heeft gedaan en die ik net als vele anderen nog niet kan missen, gelukkig denkt ze er zelf ook zo over, dus mama als je dit leest "blief vechte, ig hot va dig". Er zijn nog een hoop andere redenen, om het kort samen te vatten is mijn leven op dit moment een puinhoop. Maar door positief te blijven probeer ik alle dingen aan te pakken en op te lossen en of dat lukt, dat zien we later wel. Een tutorial maken staat al een hele tijd op mijn bucket list, niet dat ik een bucket list heb, maar toch. Wat jaartjes geleden, we gaan het nu ech